
Verdieping financiële analyse (incl. E-learning)
Financiële analyse bij ondernemingen met complexe structuren

Onze leercyclus is de basis voor het vormgeven van onze leertrajecten. Door het inrichten van opleidingstrajecten op basis van deze cyclus kunnen wij voor iedereen een passend opleidingsaanbod aanbieden en het geleerde goed borgen in de praktijk.
Bij het opstellen van deze leercyclus hebben wij de 70-20-10 systematiek en de leercyclus van Kolb als uitgangspunt genomen. Dit betekent dat er rekening is gehouden met leren on the job, leren met elkaar en klassikaal (en in de juiste genoemde verhouding) en dat er rekening wordt gehouden met de fases van leren en dat ieder persoon op een eigen wijze leert.
De Amerikaanse psycholoog Kolb onderscheidt vier fasen van leren; ervaring, reflectie, begripsvorming en experimenteren. De leercyclus van Kolb laat zien dat er vanuit de theorie begonnen kan worden, maar ook vanuit reflectie (afhankelijk van persoonlijke voorkeur en leerrendement). Het integreren van het opdoen van theoretische kennis, het toepassen ervan door het te doen én het reflecteren in één leerproces, levert een maximaal leerrendement op.
Zie ook onze leerinterventies voor hoe we hier vorm aan geven.
FOI biedt met haar leercyclus en unieke blend van offline en online leren een compleet pakket voor de cursist. Door effectief gebruik te maken van online biedt dit de volgende mogelijkheden:
Al onze trainingen worden blended aangeboden, dit houdt in dat we zoveel mogelijk gebruik maken van het combineren van online en offline leren. Zo blijft de opleiding niet beperkt tot een moment van leren, maar is het een traject waarbij leerstof wordt herhaald. Kennis wordt op deze wijze niet alleen goed behouden, maar ook dynamisch aangevuld met actuele content.
Wij maken hierbij gebruik van e-learning, online tools, digital classrooms, webinars en mogelijkheden om vanaf de werkplek leren. De cursisten kunnen hierbij gebruik maken van een eigen account binnen ons LMS-systeem.
Wij hebben een online Leer Management Systeem beschikbaar waarin alle content van de modules van een opleiding gestructureerd is opgebouwd. Zo kunnen deelnemers vanaf de werkplek altijd de leerstof weer opnieuw inzien, bekijken en doorlopen, zoals de e-learning, presentatie en materialen.
De content binnen ons LMS-systeem is dynamisch. Dat betekent dat we de leerstof aanvullen met actualiteiten die relevant zijn voor de praktijk van vandaag de dag. Dit biedt de cursist de mogelijkheid om efficiënt te blijven doorleren.
Neem vrijblijvend contact op voor informatie en de mogelijkheden.