Adviseren & begeleiden van ondernemers (inclusief gespreksvaardigheden)

Deze training is speciaal voor ondernemersadviseurs die BBZ leningen verstrekken & BBZ consulenten
  • Signalen vanuit de sector/ branche meenemen en spiegelen aan de ondernemer en de onderneming;
  • Gesprekstechnieken en vaardigheden aanleren die van belang zijn bij een gesprek met de ondernemer.
  • Aan de hand van praktijkvoorbeelden worden rollenspellen gedaan om moeilijke gesprekken te oefenen.

Een gesprek voeren met de ondernemer vraagt goede skills. Tijdens deze training komen verschillende gesprekstechnieken aan bod. Je gaat intensief aan de slag om je skills te upgraden. Zowel de praktische als de theoretische kant van een goed inhoudelijk gesprek worden belicht.

Deze opleiding in-company of 1 op 1 afnemen?

PE-punten Meer info

6

Totale kosten Meer info

€ 695

Aantal dagen

1

Overzicht

Hoe haal je het best uit een adviesgesprek met je ondernemer? Een belangrijk onderdeel is het contact en het gesprek met de klant. Zeker als de ondernemer in een financiële lastige situatie zit. Dit kan door jou ervaren worden als een lastige gesprek omdat je misschien wel slecht nieuws moet brengen. Deze gesprekken zijn juist belangrijk omdat je juist in deze fase baat hebt bij een open houding van de klant en helder inzicht in de actuele situatie. Je leert kritische vragen te stellen, om zo de levensvatbaarheid van de onderneming in te schatten.

Tijdens deze training ga je onder andere met een trainingsacteur d.m.v rollenspellen je gesprekstechnieken onder de loep nemen. Je krijgt de kans om het geleerde meteen toe te passen in de praktijk.

Opleidingstraject

  • trainingsdag 1 (2 dagdelen bij online training virtual classroom)
Leerdoelen

Leerdoelen

  • Kritische vragen stellen en door vragen bij de klant om een zo goed mogelijk beeld te hebben bij het continuïteitsperspectief van de onderneming (mogelijke risicofactoren en incidenteel probleem van een structureel probleem onderscheiden)
  • Een slecht nieuwsgesprek voeren – hoe bouw je dit op?
  • Gesprekstechnieken en vaardigheden aanleren die van belang zijn bij een slecht nieuws gesprek.
  • Uitleggen waarom een aanvraag is/ wordt afgewezen, en wat de verdere mogelijkheden zijn;
  • Signalen vanuit de sector/ branche meenemen en spiegelen aan de ondernemer en de onderneming;
  • Het onderkennen van financiële en commerciële risico’s, die een rol spelen bij het adviseren van een onderneming in continuïteitsproblemen;
  • Goede inschatting maken van de levensvatbaarheid van het bedrijf op de lange termijn;
  • Wat zijn de achterliggende oorzaken van de discontinuïteit, de werkelijke oorzaken in beeld brengen;
  • Beoordelen van continuïteitsperspectief van de onderneming. Aandacht voor het onderscheidend vermogen van de klant. Bijv. In een verdergaande digitaliseringsmarkt, zijn ze koploper of volger?
  • Aan de hand van praktijkvoorbeelden worden rollenspellen gedaan om de moeilijke gesprekken te oefenen.
Docent

Jaap Huurnink

Partner & trainer

Vanaf 2009 is Jaap Huurnink directeur en medevennoot van FOI. Voor die tijd is hij al geruime tijd actief geweest als trainer en financieringsspecialist binnen FOI. Aanleiding van de stap naar mede-eigenaar van FOI is de sterke kracht van praktische toepasbaarheid/insteek van de aangeboden opleidingen en trainers. ‘Met passie mensen leren wat ze kunnen gebruiken in de dagelijkse financiële praktijk’, is het doel van Jaap. Onderwerpen waarin Jaap zich onder andere gespecialiseerd heeft zijn, liquiditeit en cashflow binnen bedrijven. Jaap is begeleider van verandertrajecten en financieringscoach, ook is hij een inspirerend trainer en spreker.

Zijn werkervaring is opgebouwd van gekwalificeerd economiedocent naar interimwerk als financieringscoach op zakelijk financieringsgebied, en het adviseren van banken met problemen op het gebied van interne audits. Dit alles om de kwaliteit van medewerkers en hun financieringsvragen te verbeteren. Jaap is mede grondlegger van trainingen vormgegeven vanuit didactische concepten met als ferm fundament FOI’s Pijleroverzicht, dat door o.a. Nederlandse banken wordt ingezet omdat het feilloos financiële risico’s blootlegt.

Jan de Jongh

Trainer

Jan de Jongh is na zijn studie Bedrijfskunde aan de Agrarische Hogeschool 6 jaar werkzaam geweest binnen Rabobank, waarna hij de overstap heeft gemaakt naar het trainerschap. Als trainer en directeur van Tryact HRD heeft Jan veel kennis en ervaring opgedaan binnen de profit en non-profit sector en binnen diverse bedrijven. Sinds 2006 is Jan geheel zelfstandig en vervult hij voor diverse ontwikkeltrajecten de rol van ervaren adviseur en/of trainer op het vlak van vaardigheden. Voor Focus zijn dit onder andere de traject ‘Commerciële Adviesvaardigheden’ voor de agrarische sector en ‘Train de trainer’ binnen de voedingsmiddelenindustrie. Daarnaast verzorgt Jan coachtrajecten voor diverse medewerkers binnen de accountancybranche.

Data & Locaties

Kies een startdatum en locatie

19 mei 2022
Woerden
Lesdagen
19 mei 2022 09:00 - 16:00
Locatie
Meetinoffice
de Bleek 13
3447 GV Woerden
8 december 2022
Woerden
Lesdagen
8 december 2022 09:00 - 16:00
Locatie
Meetinoffice
De Bleek 13
3447 GV Woerden
Investering

Trainingskosten

De totale investering voor de training is €695,-

Dit bestaat uit:

  • 2 dagdelen training

En is inclusief:

  • koffie, thee & lunch
  • Digitaal bewijs van deelname.

De trainingen van FOI zijn vrijgesteld van BTW.

Betaalwijze

In de week voorafgaand aan de training ontvang je de factuur. Deze wordt digitaal verstuurd. Indien er afwijkende factuurgegevens zijn kun je dit doorgeven bij je aanmelding.

Ervaringen

Ervaringen van anderen

Studieadvies nodig?

Neem contact op
31dd30823de47fc9e6f19f4e58fec592

Blijf op de hoogte van ons aanbod met onze nieuwsbrief

Certificering

Cedeo
Belasting
Nopd