13-03-19 Opleiding Customer Due Diligence

Voor u als (financieel) adviseur wenst u geen reputatierisico te lopen door vooraf niet te weten met wie u zaken doet en welke mogelijke relaties u door leidt naar de bank. Customer Due Diligence is hierbij van cruciaal belang. Maar wat is het nu eigenlijk?

Banken en levensverzekeraars dienen hun cliënten te kennen én geen relaties aan te knopen met personen die het vertrouwen in de financiële onderneming kunnen schaden. Customer Due Diligence (CDD) is een hulpmiddel om dit te bewerkstelligen. De gevolgen van het niet beheersen van deze risico's zijn groot.

Een juiste toepassing van CDD zorgt ervoor dat voorkomen wordt dat de financiële onderneming kan worden misbruikt voor de verkeerde doeleinden. Belangrijke voorbeelden van misbruik in dit kader zijn witwassen, terrorismefinanciering en fraude. De CDD-normen zijn dus relevant voor de integere bedrijfsvoering van financiële ondernemingen als geheel. Daarmee vormt CDD een onderdeel van de integere bedrijfsvoering. Door een goed zicht op de cliënten en op andere relaties te houden kan een financiële onderneming voorkomen dat de integriteit in gevaar komt. De rol van u als adviseur en tevens poortwachter kan zorgen voor een duurzame relatie met de financiële instellingen.

Er zijn 2 trainingsmogelijkheden voor deze cursus, namelijk een basiscursus waarbij je leert wat Customer Due Diligence nu eigenlijk is en een verdiepende cursus waarbij je leert hoe je CDD kunt toepassen en hoe je de mogelijke integriteitsrisico’s kunt herkennen.

  • Kosten CDD basiscursus €695
  • Kosten CDD Professional: €1.495,-.
  • Datum:
    • 13 maart 2019
  • Duur: 9.00 - 16.00
  • Locatie: Woerden
  • Kosten: €695,-
  • PE-punten: 6

Leerdoelen

CDD – Basis:

  • Waarom verschillende rechtsvormen (acceptatie van cliënten)
  • Identificatie en verificatie van cliënten (toetsingen)
  • Uiteindelijke belanghebbende (UBO)
  • Meest voorkomende integriteitsrisico’s MKB

CDD – Professional:

  • Vaststellen van het doel en de beoogde aard van de zakelijke relatie
  • Monitoring en review van cliënten, rekeningen en transacties
  • Risicomanagement
  • Herkomst vermogen
  • Zakelijk vastgoed
  • Overige risicovolle sectoren/branches/landen
  • Herkennen van gedragingen
  • Praktijkvoorbeelden
  • Rollenspellen

Inschrijfmogelijkheden

  • Direct inschrijven
  • Voorinschrijven
  • In company-training
  • 1-op-1-training

Meer informatie?

Marleen van de Sande
Tel. 013-5385120
[email protected]